Юли 2006 г.

Архив - юли 2006 г.


  31.07.2006, 22:00

AH-64Boeing започва модернизация на вертолетите AH-64 Apache

Корпорацията Boeing започва модернизация на вертолетите AH-64 Apache на армейската авиация на САЩ, съобщава Defenseindustrydaily.com.
    Необходимостта от поддръжката на "Апачите" в боеспособно състояние, е довела до сключването на контракт за тяхната модернизация на обща стойност 619,3 милиона долара. Изпълнението на програмата ще започне през 2011 година, след завършването на действащата сега програма за модернизация  AH-64D Block II.
    Предвижда се да бъдат модернизирани 284 вертолета AH-64D Block I и 217 AH-64D Block II. Ще бъдат модернизирани и незасегнатите до сега от други програми 96 вертолета AH-64A.
    В сравнение с другите версии на машината, AH-64D Block III ще получи усъвършенстван радар с висока разделителна способност, работещ в милимитровият диапазон, което ще позволи да се намали ширината на лъча, ще повиши възможностите на радара да разпознава целите, ще подобри  неговата защита от активни смущения, което е особено важно при стрелба с ракети с радиолокационно насочване.
    Освен стандартното въоръжение – оръдие, неуправляеми ракети, противотанкови ракети AGM-114 A-E Hellfire, AGM-114F Interim Hellfire и ракети "въздух-въздух" "Стингер", модернизираната машина AH-64 може да получи и ракети с увеличен радиус на действие разработвани по програмата Joint Common Missile. Новата ракета с многоканално насочване е предназначена за въоръжаване на всички типове ударни самолети на ВВС на САЩ и вертолети от армейската авиация.
    AH-64 Apache е приет на въоръжение в армейската авиация на САЩ през 1984 година. Максималното тегло при излитане на модификацията AH-64D е 8 тона, максималната скорост - 309 километра в час и радиус на действие - 610 километра. Бойният товар на машината може да достигне 771 килограма.
    След провала на програмата за разработка на вертолета RAH-66 Comanche, AH-64 Apache остава основният боен вертолет в армията на САЩ в близкото десетилетие.

 


   31.07.2006, 15:30

SIANНосителите на ядрено оръжие в Русия са 927

В момента Русия разполага с 927 носителя на ядрено оръжие, съобщи днес на журналистите началникът на управлението за контрол на изпълнение на договорите генерал – лейтенант Николай Артюхин.

    „Към 1 януари 2006 година, Русия има в наличност 927 носителя на ядрено оръжие и 4279 ядрени боеприпаса за тях, а САЩ имат 1226 носителя и 5966ядрени боеприпаса – е казал той.”

    Артюхин е отбелязал, че за последните 12 години – когато влиза договора за СНВ – „Русия е провела на територията на САЩ 356 инспекторски проверки, а САЩ – 509, в това число на територията на Русия – 437”.

    Договора за СНВ е сключен освен от Русия и САЩ и от Казахстан, Украйна и Белорусия, на чиито територии са се намирали средства за доставка и ядрени боеприпаси на СССР.

 


   30.07.2006, 16:30

Край Калининград се разби Су – 24Край Калининград се разби Су – 24

Днес руски фронтови бомбардировач Су-24 претърпя авария в Калининградска област, съобщава РИА Новости цитирайки източник от щаба на Балтийския флот. Двамата пилоти – полковник Пошеховцев и подполковник Седов – са загинали.
    Претърпелият авария Су-24 в състава на звено от четири самолета и излетял от летището в Черняховск за да участва в парада, посветен на празника на Военно – морският флот на Русия.
    Машината е паднала на 4 километра южно от село Медовое.
    На мястото на катастрофата са пристигнали спасители и пожарникари. Започнало е разследване на причините за инцидента. Независимо от аварията с един от самолетите, другите три от звеното са изпълнили планираните полети над морето в района на  Балтийск.

 


   29.07.2006, 08:30

F-14Американските изтребители F-14 в пенсия

Американските изтребители F-14 Tomcat бяха извадени от употреба от армията на САЩ, предаде агенция Ройтерс.
    Изтребителите са използвани в продължение на 3
4 години във ВМС на САЩ. Последният полет на F-14 беше тази нощ, като изтребителят излетя от самолетоносача “Рузвелт”.
    На 4 февруари 1969 година американската фирма Northrop Grumman спечелва контракт за разработка на тежкият изтребител  
F-14. Първата от 12 опитни машини е направила своя първи полет на 21 декември 1970 година, а първите ескадрили за ВМС на САЩ окомплектовани с F-14 са влезли в строя през октомври 1972 г.
    В момента на спиране на серийното производство на самолета през 1992 г са били произведени 632 самолета, от които 70 са били от модификацията
F-14B.

    Такива самолети освен САЩ притежават само ВВС на Иран.

 


   28.07.2006, 16:30

САЩ ще продадат на Полша безпилотни разузнавателни комплекси Shadow 200 САЩ ще продадат на Полша безпилотни разузнавателни комплекси Shadow 200

Администрацията на Джордж Буш е съобщила на Конгреса на САЩ за намерението си да продаде на Полша безпилотни разузнавателни комплекси Shadow 200 RQ-7B, в състава на които влизат безпилотни самолети и спомагателно оборудване за тях. Сумата на сделката се оценява на $73 милиона. За това съобщава агенция "Reuters".
    В заявление на агенцията за безопасност на отбранителното сътрудничество, която се занимава с вноса и износа на въоръжение, се казва, че безпилотните самолети ще помогнат на полските военни ефективно да се борят с тероризма, предавайки важна разузнавателна информация.
    Това няма да е първата полска покупка на безпилотни самолети. Първият безпилотен комплекс, закупен от въоръжените сили на Полша е Orbiter, производство на израелската компания Aeronautics Defense Systems.
    Както писа Defense Express, в плановете на полското отбранително ведомство е заложено разширение на парка на безпилотните разузнавателни комплекси. Бе съобщено за възможността за закупуването на RQ-7 Shadow 200 на компанията AAI Corporation и RQ-5 Hunter на компанията Northrop Grumman. Освен това, Министерството на отбраната на Полша проучва въпроса за получаването на допълнителни 12 комплекса Orbiter.

 


   27.07.2006, 22:00

Катастрофа със изтребител на турските ВВСКатастрофа с изтребител на турските ВВС

Днес в Турция при излитане се е разбил военен самолет F-5A, предаде агенция Ройтерс.
    В съобщение на турското военно командване се казва, че пилотът на самолета е загинал, а също и един военнослужещ, който се е намирал на пистата.
    Назначена комисия разследва причините за катастрофата.

 


   27.07.2006, 17:30

ВВС на САЩ разработват концепция за бомбардировач на бъдещетоВВС на САЩ разработват концепция за бомбардировач на бъдещето

Стратегически бомбардировачи от ново поколение ще започнат да постъпват в американските ВВС от 2018 година, съобщава Spacewar.com  цитирайки изявление на началника на щаба на ВВС на САЩ генерал Майкъл Мосли.
    В момента ВВС извършват изследвания на концепцията на бъдещата машина, нейните конструктивни особености, характеристики и начини за използване. Според резултатите на изследванията трябва да бъде изработено техническото задание на самолета. Обикновено за този етап от работата отиват около две години, но изискването да се започне серийното производство на машината през 2018 година силно съкращава отпуснатите срокове за разработка.
    Новата машина трябва да замени основните стратегически бомбардировачи на ВВС на САЩ - B-52H и B-1B. Той ще има по-голям радиус от съществуващите самолети и ще може да осъществява самостоятелен пробив в системите за противовъздушна отбрана на противника.
    Командването на ВВС на САЩ счита, че самолетите B-52 и B-1B не могат да достигнат цели на територия на противник, имащ на въоръжение съвременни средства за ПВО без поддръжката на самолети от типа на F-22. Бомбардировачите B-2 могат да разчитат на малката си радиолокационна контрастност и да останат незабелязани, но при откриването им лесно ще бъдат унищожени.
    Новият бомбардировач трябва да преодолява системата за ПВО на противника самостоятелно, без поддръжка на изтребители и самолети за радиоелектронна борба, като използва своето въоръжение за подавяне и унищожаване на средствата за ПВО.
    Новата машина трябва да е и доста икономична, за да се намали зависимостта и от самолетите – цистерни, възрастта на които скоро ще достигне 50 години.
    Новият стратегически бомбардировач е крайно необходим за американските ВВС, защото средната възраст на самолетите е достигнала вече 23,5 години, което е своеобразен рекорд от 1947 година насам, когато ВВС на САЩ бяха отделени като отделен вид въоръжени сили
.

 


   27.07.2006. 16:00

Миг-29 от руската авиационна група "Стрижи"  се разби при излитане Днес изтребител Миг-29 от руската авиационна група "Стрижи"  се разби при излитане

Двуместен самолет МиГ-29 от пилотажната група "Стрижи" се разби в Русия. Според думите на оперативния дежурен на министерството на извънредните (МЧС) ситуации, инцидентът е станал в 13:10 (мвр) на летището „Большое Савино”, Пермска област, съобщава РИА Новости.
    Представител на МЧС е заявил, че при излитането си машината е излязла от пистата, по предварителни данни, заради това че тя е била мокра. Летците са успели да катапултират успешно. Животът им е извън опасност. Шест самолета от авиогрупата са извършвали прелитане в Тюмен и са кацнали в Перм за зареждане с гориво.
    Началникът на прес-службата на ВВС на Русия полковник Александър Дробишевский официално е потвърдил информацията за катастрофата. Според неговите думи, причина за катастрофата е отказ в някои от техническите системи.
    Изтребителят се е пилотирал от полковниците Николай Дятел и Игор Куруленко. Според информация в сайта на "Стрижей", полковник Дятел е командир на групата и има класна квалификация "Летец-снайпер". На мястото на падане на машината разрушения и жертви няма.
    От летище "Чкаловский" е излетяла специална комисия за провеждане на разследване на инцидента.

 


   27.07.2006, 09:00

Чавес купи от Русия три пъти повече от очакваното оръжиеЧавес купи от Русия три пъти повече от очакваното оръжие

Общата сума на оръжейните контракти, сключени от президента на Венецуела Уго Чавес по време на визитата си в Русия, превиши 3 милиарда долара. Както пише вестник "Ведомости", това представлява повече от половината на стойността на контрактите "Рособоронэкспорт" през 2005 г и 17 процента от поръчките на държавните компании, планирани за 2006 година. Общата сума превишава три пъти очакванията.
    Доставките на Су-30 ще струват на Венецуела 1,5 милиарда долара, на вертолетите Ми-35 - 250 милиона, строителството на завод за производство на автомати АК-74 и патрони - 200 милиона, покупката на подводници тип "Амур" и други кораби, а също и зенитно – ракетни комплекси "Тор-М1" - още 1 милиард долара.
    Както заявява Чавес, този арсенал е необходим на Венецуела, за да се защити от агресия, която по негово мнение, подготвят САЩ.
    Експерти на "Ведомости" отбелязват, че закупеното оръжие не е достатъчно за пълното обновяване на венецуелската армия. Агресия от страна на САЩ срещу Венецуела те смятат за малко вероятна.
    Днес Уго Чавес има планирана среща с президента на Русия Владимир Путин.

 


   26.07.2006, 21:30

Край Москва се разби самолет Як-130Край Москва се разби самолет Як-130

По време на изпитателен полет в района летището Жуковски претърпя авария учебно – боен самолет Як-130, предаде агенция „Интерфакс".
    Двамата пилоти успешно са катапултирали.
    По-рано бе съобщено и за катастрофа със изтребител Су-30, но информацията бе опровергана.
    От своя страна и агенция РИА Новости, цитирайки информиран източник от правителството на Московска област, съобщи, че причината за катастрофата, по предварителни данни, е станал отказ в системата за управление.

 


  25.07.2006, 13:30

В Бремен започна строителството на военно – транспортен самолет на бъдещето В Бремен започна строителството на военно транспортен самолет на бъдещето

В Бремен започна сглобяването на фюзелажа на прототипа на европейския военно – транспортен самолет A400M, разработен от концерна Airbus, съобщава ИТАР-ТАСС.
    Прототипът A400M, разработен в рамките на програмата FLA (Future Large Aircraft) ще се вдигне във въздуха през януари 2008 година, съобщи ръководителят на военната програма на Airbus Хуан-Карлос Мартинес-Саис. След това ще започне и серийното производство на новата машина.
    Работата по програмата FLA започна през 2001 година. Програмата предвижда създаването на единен европейски военно – транспортен самолет от среден клас, способен да се експлоатира на къси писти и полеви летища.
    Машината ще има тегло при излитане  до 110 тона и максимален полезен товар до 25 тона. Ще бъде снабден с четири турбовинтови двигателя SNECMA M138 или Rolls-Royce BR715TP (в зависимост  от желанието на купувача) с мощност по 9500 конски сили всеки. Максималната скорост на самолета ще е 780 километра в час. Далечината на полета с пълен товар ще достига 4300 километра.

    Предвижда се самолетът да се използва в различни варианти. Освен за доставка на различни товари и техника, той ще може да се използва за десантиране на 120 десантника, за превозване на ранени (66 носилки със съпровождащи), като летяща цистерна с 41000 литра гориво.
   
За европейските потребители за сега се планира доставката на 192 машини. Първите A400M през 2009 година ще започнат да постъпват във ВВС на Франция. Airbus се надява до 2025 година да продаде не по-малко от 1000 такива машини.

 


   25.07.2006, 09:00

 

Bell вдигна във въздуха нов разузнавателен вертолетBell вдигна във въздуха нов разузнавателен вертолет

А САЩ извърши първи полет нов вертолет на компанията Bell Helicopters, съобщава Defencetalk.com
    По време на авиационното изложение Farnborough-2006 представители на компанията Bell съобщиха, че вертолетът ARH-70A е извършил първите си два полета на 20 юли 2006 година в  Арлингтон, щат Тексас. По време на полетите машината е извършвала различни маневри и е развила е скорост от 147 км/ч на височина 150 метра.
    Вертолета ARH-70A е предназначен преди всичко за изпълнение на разузнавателни задачи, което проличава и от неговите индекси (Army Reconnaissance Helicopter – армейски разузнавателен вертолет). Той е способен да носи типово за леките вертолети картечно въоръжение, блокове НУРС и 2-4 противотанкови ракети. Оборудването му позволява да извършва полети по всяко време на денонощието и да обменя информация с други летателни апарати и земни центрове в реално време.
    ARH-70 се явява военен вариант на гражданската машина Bell-407. Максималното му тегло при излитане е 2268 килограма, максималната скорост достига 270 к/час, а максималната височина на полета е 5700 метра.
    Компанията Bell планира да завърши изпитанията и да въведе първите вертолети в стрия до края на 2008 година. Серийното производство на ARH-70 е планирано да започне през 2009 година.

 


  25.07.2006, 08:00

Японците се изтеглиха от Ирак    Японците се изтеглиха от Ирак

Приключи изтеглянето на японския контингент от Ирак, предаде РИА Новости, позовавайки се на информация на японското министерство на отбраната.
    Според информацията, 280 японски военнослужещи, под командването на полковник Тосихиро Яманака, извършващи мироопазваща дейност в град Ес-Самава, разположен в иракската провинция Мутхана, са пристигнали на токийското летище Ханеда с чартърен полет от Кувейт.
    “Смятам, че ние с чест завършихме нашата мисия, като не възпроизведохме нито един изстрел и не загубихме нито един човек, убит или ранен”, е заявил Тосихиро Яманака, по време на кратката церемония по посрещането на японските миротворци.
    Изтеглянето на японските военнослужещи от Ирак се проведе в обстановка на повишена секретност. Били са взети всички мерки за безопасност по време на изнасянето.
    Първите 60 войника напуснаха Ес-Самава на 11 юли.

 

 


    Автор на публикуваните материали се явяват СМИ или компаниите, цитирани в тях. Материалите не се проверяват, следователно не гарантираме за тяхната достоверност, точност, пълнота и качество. Нашата цел е събирането на максимално количество публикации и съобщения в СМИ, свързани с Въоръжените сили.

Снимки: Интернет





{START_COUNTER}